تصویر روزنامه اطلاعات ۳۰ تیر ۱۳۵۸

تصویر روزنامه اطلاعات 30 تیر ۱۳۵۸

تصویر روزنامه کیهان ۳۰ تیر ۱۳۵۸

تصویر روزنامه کیهان 30 تیر ۱۳۵۸

تصویر روزنامه جمهوری اسلامی ۳۰ تیر ۱۳۵۸

تصویر روزنامه جمهوری اسلامی 30 تیر ۱۳۵۸

توضیح حجت الاسلام سیدعلی خامنه ای درباره عدم شرکت در مجلس خبرگان قانون اساسی به نمایندگی از نهضت آزادی ایران

در شماره امروز روزنامه جمهوری اسلامی از سوی حجت الاسلام خامنه ای توضیحی در خصوص عدم پذیرش نامزدی مجلس خبرگان قانون اساسی از سوی نهضت آزادی درج شده است.

در این مطلب آمده: «در مورد نامزدی اینجانب برای شرکت در مجلس خبرگان از سوی برادران نهضت آزادی ایران با سپاس از حسن نیتی که ابراز داشته اند لازم است به اطلاع برساند که اینجانب به خاطر اشتغالات اجتناب ناپذیر دیگر فرصت و توفیق این مسئولیت را نخواهیم داشت. سیدعلی خامنه ای» (جم ۳۰/۴، ص ۱)

اعلام اسامی نامزدهای فداییان اسلام برای مجلس خبرگان قانون اساسی

فدائیان اسلام و گروه های وابسته به آنها امروز اسامی زیر را به عنوان نامزدهای مجلس خبرگان قانون اساسی از سوی استان مرکزی معرفی کردند: آیت الله منتظری، آیت الله طالقانی، حجت الاسلام خلخالی، آیت الله ربانی، دکتر مبشری، حجت الاسلام مروارید، دکتر سیدحسن آیت، حجت الاسلام هاشمی رفسنجانی، آیت الله حاج آقا رضا زنجانی، دکتر ابوالحسن بنی صدر. (کی ۳۰/۴، ص ۱)

اطلاعیه سپاه پاسداران کرمانشاه درباره خروج مردم مریوان از خانه ها

این اطلاعیه امروز از طرف سپاه پاسداران انقلاب اسلامی کرمانشاه انتشار یافت: «ملت شریف ایران! همانطوری که اطلاع دارید هفته گذشته ناجوانمردانه به پاسداران انقلاب اسلامی شهر مریوان و سایر برادران کرد ما حمله شد و عده ای از بهترین فرزندان رشید این آب و خاک را که تا آخر فشنگ خود مقاومت کرده بودند شهید ساختند و اکنون محیط اختناق شدیدی در شهر ایجاد کرده و شب گذشته تا نزدیک صبح با بلندگو از مردم شهر خواسته اند که خانه های خود را ترک کنند و اعلام خطر کرده اند که سپاه پاسداران با همکاری ارتش قصد دارد امروز به شهر حمله کند. به همین جهت مردم مریوان را از خانه های خود کوچ داده و به خارج شهر فرستادند. سپاه پاسداران انقلاب ضمن تکذیب شدید هرگونه حمله ای از جانب سپاه به مردم شریف و رنج دیده مریوان و آوارگان مریوانی اعلام می دارد که این سپاه از خود مردم و نیروی مردم و در جهت حفظ امنیت و استقلال برای مردم بوده و هست و اینگونه تبلیغات سوء زمینه توطئه دیگری در مریوان از جانب مهاجمین می باشد و یادآوری می نماید که نظیر همین تاکتیک برای حمله به پادگان مهاباد نیز پیاده شده بود. به امید یاری خدای بزرگ و همگامی همه خلق های مستضعف.» (خا۳۱/۴، ش ۱۲۳، ص۱ شهرستان)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

id dapibus Praesent ultricies facilisis lectus commodo Aliquam mi, pulvinar