اطلاعات 18 بهمن 1357

تصویر روزنامه اطلاعات ۱۸ بهمن ۱۳۵۷: دولت انقلابی وزارتخانه‌ها را توسط کارمندان بدست میگیرد

 

کیهان 18 بهمن 1357

تصویر روزنامه کیهان ۱۸ بهمن ۱۳۵۷: مذاکرات پشت پرده در باره سرنوشت شاه

 

بیانیه نهضت آزادی درباره نخست‌وزیری رهبر خود

بسمه تعالی

اکنون که رهبر بزرگ و زعیم عالیقدر امام خمینی بنا به حق شرعی و قانونی خویش در این موقعیت حساس و تعیین کننده و تاریخی جناب آقای مهندس #بازرگان را بدون در نظر گرفتن وابستگی حزبی به ریاست دولت موقت انقلابی شرعی و قانونی برگزیده‌اند ما این انتصاب انقلابی و تاریخ ساز را به ملت شریف و فداکار ایران تبریک می‌گوئیم و از آنجا که بفرمان آیه شریفه اطیعوا الله و اطیعوا الرسول و اولی الامر منکم» اطاعت از این امر را وظیفه شرعی و عقیدتی خود بشمار می‌آوریم و از آنجا که بر طبق اصول والای اسلام، و بخصوص مذهب شیعه که مرجعیت عالی آن بعنوان نیابت از امام حق عزل و نصب دارد وظیفه خود میدانیم که به برادر ارجمند آقای مهندس بازرگان اطمینان دهیم که هرچه بیشتر در جهت رسالت مکتبی و تشکیلاتی که نهضت آزادی ایران بر دوش دارد بر تلاشهای خود بیفزائیم. تا ایشان با فراغ خاطر و بدون نگرانی، به مأموریت خطیری که برعهده دارند بپردازند و توفیق او را در این امر مهم از پروردگار بزرگ خواستاریم.

بازرگان رهبر نهضت آزادی
 چهارشنبه ۱۸بهمن ماه ۱۳۵۷
– بنابر گزارش‌های مطبوعات، مردم برخی از شهرهای ایران با برپایی تظاهرات، حمایت‌های خود را از دولت منتخب امام خمینی اعلام کردند. ۳۰۰ نفر در رشت، ۸۰ هزار نفر در شیراز، ده‌ها هزار نفر از مردم آبادان و شماری از مردم اهواز، یک میلیون نفر در مشهد، هزاران نفر از زنان و مردان شهرکرد و روستاهای اطراف، ۵۰۰ هزار نفر در کرج، ۵۰ هزار نفر در چالوس، ۵ هزار نفر در بوشهر و شهرهای کرمانشاه و شهرضا از این جمله‌اند.
– بنابر گزارش روزنامه آیندگان، جامعه روحانیت تهران با صدور اطلاعیه‌ای اعلام کرد پس از ۲۵ سال این اولین‌بار است که ملت ایران تشکیل دولتی را جشن می‌گیرد. در ادامه این اعلامیه آمده است رهبر عالی‌قدر، امام خمینی از ملت ایران خواسته‌اند نظر خود را درباره این انتخابات اعلام کنند، به همین مناسبت از همه کسانی که انتخاب جناب آقای بازرگان را صمیمانه تأیید می‌کنند دعوت می‌کنیم به نشانه حمایت و تأیید دولت ایشان روز پنجشنبه ۱۹بهمن در یک راهپیمایی همگانی شرکت کنند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

leo massa porta. neque. mattis venenatis, nec fringilla