تصویر روزنامه اطلاعات ۱۲ شهریور ۱۳۵۸

تصویر روزنامه اطلاعات ۱2 شهریور ۱۳۵۸

تصویر روزنامه کیهان ۱۲ شهریور ۱۳۵۸

تصویر روزنامه کیهان ۱2 شهریور ۱۳۵۸

تصویر روزنامه جمهوری اسلامی ۱۲ شهریور ۱۳۵۸

تصویر روزنامه جمهوری اسلامی ۱2 شهریور ۱۳۵۸

پیام امام خمینی به علما، روحانیون و مردم مسلمان کردستان در خصوص لزوم هوشیاری علما و روحانیون

امروز امام خمینی طی پیامی خطاب به روحانیون، علما و مردم مسلمان کردستان به افشای ماهیت سران گروهک ها در کردستان و لزوم هوشیاری علما و روحانیون در برابر این گروهک ها پرداختند. در بخش هایی از این پیام ضمن اشاره به شایعه اعلام بسیج عمومی علیه کردها آمده است:

«از اول پیروزی انقلاب تاکنون در هر موقعیتی که پیش آمده است اعلام کرده ایم که در اسلام کرد و ترک و فارس و بلوچ و لر و ترکمن و غیر اینها مطرح نیست. اسلام برای همه است؛ و جمهوری اسلامی حق همه گروه ها را با عدالت اسلامی ادا خواهد کرد. در عین حال این خائنان به ایران – خصوصاً کردستان – دست از خیانت و جنایت برنداشته، و طرح های مسالمت آمیز را با اسلحه هایی که از کشورهای خارجی و یا از غارتگری به دست آورده اند جواب داده اند؛ و برادران ما را که برای حفاظت برادران کردستانی خود بسیج شده اند با کمال بی رحمی و شقاوت به آتش کشیده اند و سر بریده اند… ما به این اشرار می گوییم اگر ما بر ضد کردها بسیج عمومی نمودیم، چرا در شهرستان های کردستان- مثل نقده و سنندج و پاوه و دیگر جاها – پس از پاکسازی غیر از برادری رفتار نشده است؟! و چرا برادران کردستانی ما از ارتش و پاسداران و سایر قوای انتظامی استقبال پرشور کردند و با آغوش باز پذیرفتند؟!… ما بسیج عمومی اگر بکنیم، برای پشتیبانی از برادران کردستانی و استخلاص آنان از اشرار است؛ و به خواست خداوند متعال، شر آنان را به زودی دفع، و سران خائن را شدیداً به جزای اعمالشان رسانده و با برادران کرد، حتی آنانی که در حزب منحل دمکرات داخل شده اند، اگر به آغوش ملت برگردند، با برادری و برابری رفتار می کنیم و همه در پناه اسلام خواهند بود (صح ۱۲/۶)

دستور نخست وزیر دولت موقت برای اختصاص عایدی یک روز صدور نفت کشور به هر یک از استان ها

مهندس مهدی بازرگان، نخست وزیر دولت موقت، امروز طی پیامی خطاب به ملت ایران اعلام کرد برای مصارف عمرانی و تأمین خدمات عمومی عایدی یک روز صدور نفت به هر یک از استان ها اختصاص داده شد. (خا ۱۳/۶، ش ۱۶۷، ص ۸)

آغاز محاکمه شش نفر از کارکنان ساواک منحله در دادگاه انقلاب اسلامی تهران

شعبه اول دادگاه انقلاب اسلامی تهران بعد ازظهر امروز کار رسیدگی به پرونده شش نفر از کارکنان ساواک منحله را آغاز کرد عامل شکنجه و شهادت شهید نواب صفوی هم در میان این عده است. (کی ۱۳/۶، ص ۱۲)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Aliquam felis vel, Lorem neque. Nullam libero. nunc suscipit velit,