اطلاعات 11 بهمن 57

تصویر روزنامه اطلاعات ۱۱ بهمن ۱۳۵۷: ۹ صبح فردا، دیدار با امام در تهران

 

در جلسه ١١ بهمن ۵۷ شورای امنیت ملی با حضور آخرین نخست وزیر رژیم پهلوی  چه گذشت؟

 

کیهان 11 بهمن 57

تصویر روزنامه کیهان ۱۱ بهمن ۱۳۵۷: امام صبح فردا در تهران است

امام خمینی: من یک طلبه ام، تشریفات را کم کنید

 

چهارشنبه ۱۱بهمن ماه ۱۳۵۷:

– پلیس تهران تظاهرات صبح امروز این شهر را چنین گزارش داد: ۴۵۰۰ نفر در دانشگاه تهران، ۵۰۰ الی ۲۵۰۰ نفر در طول خیابان شاهرضا (خیابان انقلاب)، ساعت ۱۰:۳۰ حدود ۷۰۰ نفر از کارکنان هواپیمایی ملی ایران در خیابان ویلا (خیابان استاد نجات‌اللهی) و شاهرضا و ساعت ۱۰:۴۰ حدود ۳ هزار نفر در طول خیابان فرصت غربی.
ـ امام در نامه‌ای کوتاه، از دولت و ملت فرانسه تشکر کردند و خطاب به آنها فرمودند: «امید است مهمان‌نوازی دولت و ملت فرانسه و حس آزادی‌خواهی آنان را فراموش نکنم و از زحماتی که به همسایگان و اهالی نوفل‌لوشاتو دادم معذرت می‌خواهم. امید است احترامات اینجانب را بپذیرید.»
ـ بنابر گزارش روزنامه آیندگان در پی قطعی شدن ورود امام در صبح روز ۱۲بهمن، دولت با هماهنگی نیروهای نظامی اقدام به مانور در سطح شهر تهران کرد و سربازان و نظامیان سرود «چو ایران نباشد تن من مباد» و برخی نیز فریاد «جاویدشاه» سردادند. به دنبال این حرکت نظامیان، درگیری‌هایی به وجود آمد که در نتیجه ۲ نفر به شهادت رسیدند و عده‌ای مجروح شد. این روزنامه نام یکی از شهیدان را جعفر حیدری اعلام کرد.
ـ بنابر گزارش روزنامه اطلاعات، رؤسای سازمان هواپیمایی کشوری ایران جلسه‌ای را با حضور نمایندگان امام تشکیل دادند تا آخرین رایزنی‌ها در مورد چگونگی ورود امام به کشور صورت پذیرد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

eget massa porta. dolor dictum efficitur. odio ultricies