تصویر روزنامه اطلاعات ۱۰ مرداد ۱۳۵۸

تصویر روزنامه اطلاعات 10 مرداد ۱۳۵۸

تصویر روزنامه کیهان ۱۰ مرداد ۱۳۵۸

تصویر روزنامه کیهان 10 مرداد ۱۳۵۸

تصویر روزنامه جمهوری اسلامی ۱۰ مرداد ۱۳۵۸

تصویر روزنامه جمهوری اسلامی 10 مرداد ۱۳۵۸

نامه سرگشاده عده ای از مدیران شرکت ها و تجار و بازاریان به امام خمینی در خصوص بدهکاری به رباخواران

عده ای از مدیران شرکت ها و تجار و بازاریان در نامه سرگشاده ای به امام خمینی از خطر از هم پاشیدن موسسات تجاری شان به دلیل بدهکار بودن به چند خاندان رباخوار یهودی اشاره کردند و از ایشان برای جلوگیری از بروز این مشکل استمداد طلبیدند. در بخشی از این نامه آمده است که: یکی از خانواده های متجاوز رباخوار که به علت وابستگی به رژیم گذشته در مدت کوتاهی توانسته صاحب میلیاردها تومان ثروت شود و بیش از آن را به اسرائیل و آمریکا بفرستد خانواده نعمان (فیض الله – سلیمان – اسحاق – دانش…) می باشد که متفقاً همچون موریانه به جان مؤسسات اقتصادی کشور افتاده و به قیمت نابودی زندگی و هستی خانواده های کثیری ثروت بی کرانی اندوخته و یا به اسرائیل و آمریکا فرستاده اند و هم اکنون نیز متجاوز از ۷۰۰ میلیون تومان اسناد مالی ما در اختیار آنهاست و چون عملیات اجرایی در شرایط فعلی برای آنان میسر نیست مصم اند که اسناد فوق را به بستگان و یا گروه خاصی واگذار نموده و به وسیله آنان مورد سوءاستفاده قرار دهند و چنانچه در این عمل شیطانی موفق شوند رشته زندگی هزاران کارگر و کارمند وابسته به مؤسسات اقتصادی ما و خانواده های تحت تکفل آنها از هم گسیخته خواهد شد. (اط۱۰/۵، ص ۳)

مصاحبه رادیویی آیت الله حسینعلی منتظری در خصوص انتخابات و قانون اساسی

آیت الله حسینعلی منتظری امروز در یک مصاحبه رادیویی شرکت کرد و نظرات خود را درباره قانون اساسی بیان کرد. آیت الله منتظری گفت «جنبه غرب زدگی این پیش نویس بیش از شرع زدگی آن است؛ از جمله مسائلی که باید در قانون اساسی گنجانده شود ولایت فقیه است .» وی در مورد نحوه اداره کشور گفت ما مطمئن نیستیم با این اختیارات زیاد که برای رئیس جمهور در این قانون تعیین شده، رئیس جمهور دیکتاتور از آب در نیابد. وی پیشنهاد کرد شورایی اداره کشور را زیر نظر مراجع تقلید در دست بگیرند و نام آن را می توان شورای رئیس جمهوری گذاشت. وی همچنین خواستار تعیین حق وتو برای ۵ فقیه شورای نگهبان در برابر ۶ عضو غیرروحانی این شورا شد. (جم ۱۱/۵، ص۲)

نظر دکتر مصطفی چمران درباره مذاکرات مریوان و لزوم حضور ارتش در منطقه

مصطفی چمران امشب در گفتگوی تلفنی با خبرگزاری پارس در خصوص لزوم حضور ارتش در منطقه مریوان و همچنین مذاکرات برای حل بحران سخن گفت. دکتر چمران در این گفتگو ارتش را ضامن اجرای اصولی دانست که با مذاکره کنندگان مریوانی بر سر آن توافق شده است و ضمن اعلام این مطلب که احزاب و دستجاتی هستند که در کارها توطئه و کارشکنی می کنند و همین احزاب سعی می کردند آرامش در منطقه برقرار نشود گفت ضامن اجرای اصول مورد توافق ارتش است… اگر با سلام و محبت پذیرفتند فبها المراد والا با زور و قدرت وارد خواهد شد و امنیت را در منطقه برقرار خواهد کرد. او افزود دولت در نظر دارد مواضع نظامی خود را در کردستان محکم کند تا هر توطئه را در هر کجا که به وقوع پیوست سرکوب کند. (خا۱۲/۵، ش ۱۳۵، ص ۱۰)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

ut amet, nec elementum suscipit leo. commodo consectetur eleifend elit. libero. dapibus