تصویر روزنامه اطلاعات ۱۰ شهریور ۱۳۵۸

تصویر روزنامه اطلاعات 10 شهریور ۱۳۵۸

تصویر روزنامه کیهان ۱۰ شهریور ۱۳۵۸

تصویر روزنامه کیهان 10 شهریور ۱۳۵۸

تصویر روزنامه جمهوری اسلامی ۱۰ شهریور ۱۳۵۸

تصویر روزنامه جمهوری اسلامی 10 شهریور ۱۳۵۸

سخنرانی امام خمینی در جمع اعضای انجمن اسلامی نیروی هوایی

اعضای انجمن اسلامی نیروی هوایی با امام خمینی ملاقات کردند. ایشان ابتدا بر ضرورت تبلیغ صحیح و جامع از اسلام تأیید کردند و غفلت از احکام سیاسی و اجتماعی اسلام را یکی از اشتباهات جامعه اسلامی دانستند. امام خمینی سپس با اشاره به ادعای برخی متفکران غرب زده مبنی بر کهنه بودن اسلام و قوانین آن هدف شوم غرب و غرب زدگان را از این کار نهی کردن جامعه اسلامی از محتوای خود دانستند و بر لزوم غرب زدگی به عنوان اولین قدم برای نجات کشور تأکید کردند.

امام خمینی در پایان سخنان خود ضمن برشمرده تلاش برای شناساندن اسلام به جامعه به عنوان یک اقدام مهم راه دستیابی به استقلال را رهایی از غرب زدگی و خودباختگی معرفی کردند. در این دیدار آقای عباس سلیمی، برنده اول مسابقات بین المللی قرآن در مالزی، گزارش کار انجمن اسلامی را به عرض رسانید. سپس قرآنی خطی که ۵۰۰ سال قدمت آن بود و آن را در مسابقات مالزی به وی جایزه داده بودند، همراه نامه ای که گروه های مبارز اسلامی مالزی به وی جایزه داده بودند، همراه نامه ای که گروه های مالزی برای حضرت امام فرستاده بودند تقدیم داشت. (صح ۱۰/۶، محضرنور، ج۱)

اخطار دادستان کل انقلاب به چاپخانه ها در خصوص چاپ نشریات توقیف شده

حجت الاسلام علی قدوسی، دادستان کل انقلاب، در اطلاعیه ای که امروز منتشر شد در مورد برخی چاپخانه ها که اقدام به چاپ نشریات توقیف شده می کنند اعلام کرد:

به قرار اطلاع بعضی از چاپخانه ها اقدام به چاپ روزنامه و یا مجلاتی که توقیف شده اند می نمایند. بدین وسیله به کلیه چاپخانه ها اخطار می گردد. چنانچه چاپخانه ای از تاریخ    ۵۸/۶/۱۰   این عمل را تکرار نماید از فعالیت آن جلوگیری و چاپخانه توقیف خواهد گردید. (اط ۱۰/۶، ص ۳)

حکم حبس ابد برای یوسف خوش کیش

دادگاه انقلاب اسلامی تهران با توجه به اتهامات و دلایل موجود در پرونده یوسف خوش کیش وی را با یک درجه تخفیف به خاطر فرمان عفو امام به حبس ابد محکوم کرد. ضمناً براساس رأی دادگاه، اموال یوسف خوش کیش از طرف دادگاه، انقلابی به نفع بنیاد مستضعفین مصادر شده است. (اط ۱۱/۶، ص ۱)

ملاقات دکتر ابراهیم یزدی با صدام حسین در هاوانا

دکتر ابراهیم یزدی، وزیر امورخارجه ایران، با صدام حسین رئیس جمهور عراق در هاوانا ملاقات و گفتگو کرد. مسایل مربوط به خوزستان، کردستان و تبلیغات مطبوعاتی دو کشور چهارچوب کلی بحث را تشکیل می داد.

دکتر یزدی در پایان این ملاقات فضای حاکم بر کنفرانس و صراحت در بیان مسائل از جانب دو کشور را رضایت بخش و این دیدار را سازنده خواند.

قرار است مذاکرات ایران و عراق در سطح وزرای خارجه در روزهای آینده در هاوانا ادامه یابد. (اط ۱۱/۶، ص ۲و۱)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

elementum commodo ut ultricies Sed non elit. venenatis,