تصویر روزنامه اطلاعات ۲۱ مرداد ۱۳۵۸

تصویر روزنامه اطلاعات ۲1 مرداد ۱۳۵۸

تصویر روزنامه کیهان ۲۱ مرداد ۱۳۵۸

تصویر روزنامه کیهان ۲1 مرداد ۱۳۵۸

تصویر روزنامه جمهوری اسلامی ۲۱ مرداد ۱۳۵۸

تصویر روزنامه جمهوری اسلامی ۲1 مرداد ۱۳۵۸

اعزام هیأتی به استان های آذربایجان شرقی و غربی به دستور امام خمینی

به دستور امام خمینی هیأتی متشکل از آقایان سیدعبدالکریم موسوی اردبیلی، مهدوی کنی و امامی کاشانی و آقای منصوری فرمانده سپاه پاسداران با اختیارات کامل برای رسیدگی به اوضاع کمیته ها و سپاه پاسداران، زندان ها و دادگاه های انقلاب و تصفیه و سامان دادن به آنها عازم استان آذربایجان شرقی و غربی شدند. این هیأت مأموریت دارد با تماس و مشاوره با علمای دینی و سایر شخصیت های انقلاب و مبارزه و مقام های مسئول این دو استان، مسائل کمیته ها، پاسداران و دادگاه های انقلابی و زندان ها را رسیدگی کرده و سامان دهد تا موجبات آسایش و رضایت مردم آذربایجان فراهم شود و توطئه های عناصر ضدانقلاب خنثی گردد. (بام ۲۱/۵، ص۲)

مخالفت آیت الله طالقانی با تغییر نام بیمارستان امیر اعلم به طالقانی

دانشگاه تهران اعلام کرد بنا به نظر آیت الله طالقانی که همواره به حفظ خاطره بزرگان خیر و دانشمند علاقه مند بوده و معتقد به بزرگداشت نام آنهاست. نام بیمارستان طالقانی به نام اصلی آن امیراعلم تغییر یافت. (خا ۲۲/۵، ش ۱۴۵، ص۱)

محاکمه عاملان کشتار مردم در قیام پانزده خرداد ۱۳۴۲ و شهریور و بهمن ۱۳۵۷ تهران

امروز شعبه اول دادگاه انقلاب اسلامی تهران به اتهامات شش نفر از عاملات کشتار مردم در قیام پانزده خرداد ۴۲، اردیبهشت، شهریور، آذر و بهمن ۵۷ تهران پرداخت. این افراد عبارتند از: عبدالله وثیق (رئیس پلیس تهران در سال ۴۲)، عباس شفاعت فرمانده تیپ ۲۳ نوهد، شعبان متأدی استوار ژاندارمری، ابوالفضل دلاوری ستوان دوم گارد، شربیانی، ستوان دوم گارد. (اط ۲۲/۵، ص ۱)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

tempus et, fringilla quis Curabitur venenatis