دیدار آیت الله حسینعلی منتظری با امام خمینی

ساعت ۱۸ امروز آیت الله منتظری در اقامتگاه امام خمینی حضور یافت و با امام دیدار و گفتگو کرد. آیت الله منتظری در پایان این دیدار به خبرنگار خبرگزاری پارس در قم گفت مذاکراتم با امام پیرامون مسائل مملکتی و قانون اساسی دور میزد. از جمله اعتراض من به آئین نامه ای است که از طرف دولت و شورای انقلاب برای نمایندگان مجلس خبرگان تنظیم شده است زیرا ما نمایندگان مردم هستیم نه نمایندگان دولت و شورای انقلاب».

(خا ۲۵/۵، ش ۱۴۸، ص۱)

درگیری مسلحانه بین دو گروه پاسدار در تهران

در یک درگیری مسلحانه که بین پاسداران کمیته مرکزی و پاسداران کمکی اعزامی از مناطق دیگر با پاسداران مستقر در کلانتری ۱۱ در تهران روی داد تعدادی از طرفین مجروح شدند. به دنبال شکایت رئیس پیشین کلانتری ناحیه ۱۱ از پاسداران مستقر در این کلانتری، بعد از ظهر امروز یک گروه از پاسداران کمیته مرکزی به همراه عده ای از پاسداران مناطق دیگر به منظور خلع سلاح پاسداران مستقر در کلانتری ۱۱ به این محل رفتند. ابتدا مأمور نگهبان کلانتری خلع سلاح شد و سپس پاسداران با ورود به کلانتری به تیراندازی هوایی پرداختند. در عین حال پاسداران کلانتری مقابله به مثل کردند و شروع به تیراندازی کردند. پاسداران کمیته های نزدیک به کلانتری که از جریان بی خبر بودند به تصور اینکه به کلانتری حمله شده به کمک پاسداران مستقر در کلانتری شتافتند و پاسداران کمیته مرکز را محاصره کردند. این درگیری ها به بازداشت ۱۸ نفر از پاسداران کمیته مرکز و پاسداران کمکی انجامید. (اط ۲۵/۵، ص۱)

تعطیلی اردبیل در اعتراض به گرانفروشی

به دنبال ناآرامی روز سه شنبه شهرستان اردبیل که در پی اعتراض گروه هایی از مردم به گرانفروشی و گرانفروشان روی داد امروز اردبیل به صورت تعطیل درآمد و مردم به اقدامات گروهی از جوانان این شهر اعتراض کردند. روز سه شنبه حدود ۳۰۰۰ نفر به عنوان اعتراض به گرانفروشی به چندین مغازه در اردبیل هجوم برده و ارزاق و مایحتاج عمومی را از انبارها بیرون ریختند و به قیمت ارزان فروختند. (جم۲۵/۵، ص ۸)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

sem, id, massa mattis venenatis, ut Phasellus sit et, risus Nullam