تصویر روزنامه اطلاعات ۱۵ مرداد ۱۳۵۸

تصویر روزنامه اطلاعات ۱5 مرداد ۱۳۵۸

تصویر روزنامه کیهان ۱۵ مرداد ۱۳۵۸

تصویر روزنامه کیهان ۱5 مرداد ۱۳۵۸

تصویر روزنامه جمهوری اسلامی ۱۵ مرداد ۱۳۵۸

تصویر روزنامه جمهوری اسلامی ۱5 مرداد ۱۳۵۸

پیام امام خمینی به ملت ایران برای تأسیس صندوق ملی ترمیم خسارات دوران انقلاب

امام خمینی امروز طی پیامی از مردم ایران دعوت کردند تا در تأسیس صندوق ملی ترمیم خسارات دوران انقلاب مشارکت کنند. در بخشی از این پیام آمده است: شما می­دانید که در انقلاب عظیم، که بحمدالله به پیروزی رسید و امید است به پیروزی نهایی برسد، چه خسارت­های بزرگ از طرف دستگاه جبار به مردم مسلمان و برادران و هموطنان شما وارد شده است؛ خساراتی که ما و دولت نمی توانیم جبران کنیم، و من کراراً تذکر دادم که این خسارات را باید خسارات جنگ زدگی نامید [و] با کمک تمام قشرهای ملت بزرگ باید جبران کرد. و لهذا به منظور کمک به ترمیم ضایعات و جبران خسارات وارده به خانه ها و مستغلات و فروشگاه ها و دارایی مردم در نقاط کشور، که در اثر حملات و خرابی های دشمن در دوران انقلاب، دچار ویرانی و غارت و حریق شده اند سازمانی مردمی به نام صندوق ملی ترمیم خسارات دوران انقلاب به شمار ۲۰۰ بانک ملی در کلیه شعب تأسیس و به ثبت رسیده امید است بودجه این صندوق به همت والای خواهران و برادران عزیزم و کمک دولت تأمین شود؛ که با نظارت هیأتی از معتمدین هر محل و ناحیه با کمک دولت، با دادن وام بدون بهره، و جبران خسارات – بلاعوض – از محل صندوق انجام گیرد. (صح ۱۵/۵)

تشکر امام خمینی از آقای مهدی هادوی دادستان سابق انقلاب

امام خمینی امروز از آقای مهدوی هادوی بابت دادستانی کل انقلاب قدردانی کردند. در پیام ایشان آمده است:

«بسم الله الرحمن الرحیم

جناب آقای هادوی دادستان کل انقلاب اسلامی

ضمن تشکر و قدردانی از زحماتی که در طول این چند ماهه جنابعالی در مقام دادستانی متحمل شدید قرار شد از این تاریخ جناب حجت الاسلام آقای حاج شیخ علی قدوسی – دامت افاضاته- متصدی مقام دادستانی شده و بدین مقام منصوب گردند. مراتب جهت اطلاع آن جناب بدین وسیله ارسال شد. از خدای تعالی موفقیت جنابعالی را خواستارم. والسلام علیکم و رحمه الله و برکاته.

روح الله الموسوی الخمینی » (صح ۱۵/۵)

اطلاعیه کمیته انتخابات حزب جمهوری اسلامی خلق مسلمان شاخه تبریز در پی اعلام نتایج انتخابات

در پی اعلام نتایج اسامی حائزین شرایط عضویت در مجلس خبرگان قانون اساسی از آذربایجان شرقی کمیته انتخابات حزب جمهوری اسلامی خلق مسلمان شاخه تبریز اعلامیه ای منتشر کرد و به نحوه انتخابات اعترا            ض نمود. همچنین در پی انتشار این اطلاعیه محمدی، دبیر این حزب در تبریز، گفت: «طبق آماری که در دست داریم قریب ۹۵ درصد آراء خلق آذربایجان متعلق به آقایان دکتر احمد علیزاده خویی و دکتر ابوالفتحی بوده است در صورتی که در اسامی اعلام شده آنان در ردیف های هفتم و هشتم قرار گرفته اند. روی همین اصل با صدور اعلامیه ای برای مردم اعتراض لازم نیز در وهله اول به ستاد انتخاباتی متمرکز در فرمانداری صورت گرفت. بدیهی است در صورت عدم توجه و رسیدگی قانونی، اقدام به افشاگری لازم با مدارک قاطع خواهد شد.

این حزب همچنین در تلگرامی به نخست وزیر خواستار رسیدگی به تخلفات در انتخابات آذربایجان شد.» (اط۱۵/۵، ص۲، آی۱۶/۵، ص ۱)

اعتراض جامعه اصناف و انجمن های مذهبی مشهد و جامعه حوزه علمیه مشهد به نحوه برگزاری انتخابات در استان خراسان

جامعه اصناف و انجمن های مذهبی مشهد امروز در تلگرامی به نخست وزیر و وزیر کشور به انتخابات انجام شده در استان خراسان اعتراض کردند و اعلام کردند که چون به طور وضوح شاهد یک سلسله اعمال نفوذها بوده اند از ساعت ۱۱ صبح روز انتخابات با ارسال نامه ای به فرمانداری مشهد به منظور اعتراض به دخالت های نامشروع از طرف برخی از گروه ها از دادن رأی خودداری کرده اند.

همچنین جامعه حوزه علمیه مشهد امروز در تلگرامی به نخست وزیر و وزیر کشور یادآور شد «با نحوه برگزاری انتخابات برای مجلس خبرگان ملت ایران احساس کرد که بعضی از رویدادهای گذشته ادامه دارد و برنامه های انتخابات با سابق فرقی نکرده است.» در ادامه این تلگرام گفته شده که اکثریت قاطع مردم به کاندیداهای مراجع تقلید مشهد رأی داده اند «ولی از برکات بعضی از احزاب اسلامی نتیجه غیر از آنچه که مردم به آن رأی داده اند اعلام شده است». در پایان این تلگرام از سوی این جامعه انتخابات باطل اعلام شده است. (کی ۱۶/۵، ص ۱)

دیدار از پیش اعلام نشده استاندار آذربایجان شرقی با آیت الله شریعتمداری

در پی اعلام نتایج انتخابات در تبریز و پیروز شدن حزب جمهوری اسلامی خلق مسلمان استاندار آذربایجان شرقی به مشهد عزیمت کرد و با آیت الله شریعتمداری به گفتگو پرداخت. ناظران این ملاقات پیش بینی نشده را با اهمیت توصیف کردند. (کی۱۵/۵، ص ۱)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

leo. nunc tempus diam at id, Lorem efficitur. quis