تصویر روزنامه اطلاعات ۱۵ شهریور ۱۳۵۸

تصویر روزنامه اطلاعات ۱5 شهریور ۱۳۵۸

تصویر روزنامه کیهان ۱۵ شهریور ۱۳۵۸

تصویر روزنامه کیهان ۱5 شهریور ۱۳۵۸

تصویر روزنامه جمهوری اسلامی ۱۵ شهریور ۱۳۵۸

تصویر روزنامه جمهوری اسلامی ۱5 شهریور ۱۳۵۸

دیدار دادستان کل انقلاب اسلامی و وزیر دادگستری با امام خمینی

حجت الاسلام علی قدوسی، دادستان کل انقلاب اسلامی، و احمد صدر حاج سید جوادی وزیر دادگستری، با امام خمینی دیدار کردند. در این دیدار امام آقایان را به تجدیدنظر در قوانین دادرسی دادگاه های انقلاب و به طورکلی رسیدگی به امور قضا در کشور سفارش کردند و افزودند که دادگاه ها به کار خود سرعت بیشتری دهند تا رسیدگی به دعاوی زودتر انجام گیرد و وقت مردم برای اجرای مقررات پیچیده اداری تلف نشود. (محضر نور، ج۱)

فرمان امام خمینی به حجت الاسلام سیدرضا برقعی برای رسیدگی به امور ایرانیان مقیم قطر

امروز از سوی امام خمینی رهبر انقلاب اسلامی ایران فرمانی خطاب به حجت الاسلام حاج سید رضا برقعی صادر شد.

«بسم الله الرحمن الرحیم

جناب مستطاب ثقه الاسلام و المسلمین آقای حاج سیدرضا برقعی دامت افاضاته؛ پیرو درخواست مکرر آقایان محترم ایرانیان مقیم قطر مقتضی است جنابعالی مسافرتی به آنجا نموده و به وضع منطقه از نزدیک رسیدگی نموده و چنانچه مصلحت دیدید مدتی در آنجا اقامت نموده و مانند مسافرت های قبلی که به آن منطقه کرده اید در رفع مشکلات مذهبی اهالی سعی کافی مبذول دارید.

امید است آقایان محترم نیز با جنابعالی همکاری های لازم را بنمایند. از خدای تعالی موفقیت همگان را در پیروزی اسلام و مسلمین خواستارم.

شول المکرم ۹۹- روح الله الموسوی الخمینی» (خا ۱۶/۶، ش ۱۷۰، ص۱)

اظهارات سخنگوی دولت در مورد پیشنهاد نخست وزیر به امام خمینی برای اقامت در تهران

دکتر صادق طباطبایی  سخنگوی دولت، در گفتگویی با روزنامه کیهان از پیشنهاد نخست وزیر در دیدار چند روز پیش خود با امام خمینی برای اقامت ایشان در تهران سخن گفت. به گفته صادق طباطبایی نخست وزیر در گفت و گوی خود با امام به ایشان توضیح داد که شرایط و اوضاع و احوال جاری مملکت ایجاب می کند که امام به تهران تشریف بیاورند زیرا حضور امام در تهران امکانات و تسهیلات بسیاری را در حل و فصل مسائل مملکتی فراهم می کند. به گونه ای که حضور ایشان عامل ثبات و سرعت بیشتر در حرکت های سیاسی، اجتماعی، و اقتصادی دولت و ملت خواهد شد. صادق طباطبایی گفت مهندس بازرگان در دعوت خود از امام یادآور شد اگر امام به تهران تشریف بیاورند در مدرسه عالی شهید مطهری اقامت خواهند گزید (کی ۱۵/۶، ص۲)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

quis fringilla ut felis id Nullam neque. risus. venenatis, Aenean