تصویر روزنامه اطلاعات ۱ شهریور ۱۳۵۸

تصویر روزنامه اطلاعات ۱ شهریور ۱۳۵۸

تصویر روزنامه کیهان ۱ شهریور ۱۳۵۸

تصویر روزنامه کیهان ۱ شهریور ۱۳۵۸

تصویر روزنامه جمهوری اسلامی ۱ شهریور ۱۳۵۸

تصویر روزنامه جمهوری اسلامی ۱ شهریور ۱۳۵۸

نامه امام خمینی به حجت الاسلام سید احمد خمینی در خصوص مالکیت در قانون اساسی

امام خمینی طی نامه ای خطاب به حجت الاسلام سید احمد خمینی از وی خواستند که با ارسال نامه به آیت الله بهشتی تذکر آیت الله العظمی گلپایگانی را در خصوص بحث مالکیت در قانون اساسی مدنظر قرار دهد. در این نامه آمده است:

«بسمه تعالی

الان از طرف آقای گلپایگانی آمده بودند که ایشان گفتند در مجلس خبرگان راجع به مالکیت مخالف اسلام نباشد که موجب مخالفت شود؛ و خواستند که با آقای بهشتی تماس گرفته شود. شما تماس بگیرد و بگویید چیزی مخالف شرع واقع نشود که مواجه با مخالفت ها شود.» (صح ۱/۶)

اطلاعیه دفتر امام خمینی در خصوص بازگشت نیروهای اعزامی از نقاط مختلف کشور به پاوه

از طرف دفتر امام خمینی امروز طی اطلاعیه ای به نیروهای که جهت سرکوبی اشرار به پاوه و کردستان اعزام شده بودند دستور داده شد که به محل کار خود بازگردند.

در این اطلاعیه آمده است:

«بسمه تعالی: بنا به دستور حضرت آیت الله العظمی امام خمینی از افرادی که از کمیته ها و سپاهیان پاسدار متفرق که از طرف کشور برای سرکوبی اشرار به کرمانشاه و کردستان آمده اند، بعد از تشکر وافر تقاضا می شود که برای رفع احتیاجات مردم شهرهای خویش به محل کار خود بازگردند. چون به حمدالله تعالی نیروهای مسلح جمهوری اسلامی و سپاه پاسداران انقلاب قدرت و نیروهای کافی برای سرکوبی ضدانقلاب را دارند و به خوبی می توانند در شرایط کنونی هرگونه اخلال را خنثی کنند و اگر خدای نخواسته به وجود آنان احتیاج پیدا شود، اعلام خواهد شد. توفیق و سعادت همگان را از خداوند متعال خواستار است.

پنج شنبه اول شهریور ۵۸-۲۹ رمضان ۹۹ – قم دفتر امام خمینی» (خا ۳/۶، ش ۱۵۷، ص۹)

برچیده شدن دفتر حزب منحله دمکرات کردستان در مهاباد

خبرنگار روزنامه کیهان در گزارشی اعلام کرد به دنبال ملاقات هیأتی از معتمدان محلی مهاباد با استاندار آذربایجان غربی و درخواست آنان برای بازگشت آرامش به منطقه امروز دفتر حزب منحله دمکرات کردستان در شهرستان مهاباد برچیده شد و شیخ عزالدین حسینی، عبدالرحمن قاسملو و برخی دیگر از رهبران این حزب شهرستان مهاباد را ترک کردند. (کی۳/۶، ص ۲)

تغییر نام خیابان آناتول فرانس تهران به خیابان قدس

به پیشنهاد آیت الله طالقانی در مراسم بزرگداشت روز جهانی قدس و تصویب شورای نام گذاری شهر تهران، خیابان آناتول فرانس واقع در شرق دانشگاه تهران، به خیابان قدس تغییر نام داد. (خا۲/۶، ش۱۵۶، ص ۹)

تغییر نام میدان و خیابان سپه به امام خمینی

شورای نامگذاری شهرداری تهران میدان سپه و نیز خیابان سپه را به ترتیب به اسامی میدان امام خمینی و خیابان امام خمینی نام گذاری کرد. (خا ۲/۶، ش ۱۵۶، ص ۱۲)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

et, ut ut ante. Aenean facilisis dolor. Lorem commodo pulvinar elit.