روزشمار انقلاب اسلامی
 چهارشنبه ۲۰دی ماه ۱۳۵۷
– در ساعت ۱۱:۵۰ شماری از اهالی دهنو به سوی ژاندارمری مبارکه- استان اصفهان- حمله کردند. مأموران به منظور مقابله با این افراد به سوی آنها تیراندازی کردند که در نتیجه ۳ نفر مجروح شدند و یک نفر از زنان به شهادت رسید.
– بنابر گزارش روزنامه اطلاعات، در پی تظاهراتی که در شوشتر با شرکت جمعی حدود ۱۵ هزار نفر برپا شد، یک مغازه مشروب‌فروشی، دادگاه، ساختمان عوارض و… به آتش کشیده شدند و بر اثر تیراندازی مأموران پسر بچه ۱۱ساله‌ای به نام علی سرخول به شهادت رسید. تظاهرکنندگان سپس با روی دست گرفتن این جنازه و با سردادن شعار علیه رژیم، در خیابان‌های شهر به حرکت درآمدند. همچنین کلیه مغازه‌های این شهر تعطیل بود.
– هزار نفر از مردم مسجدسلیمان با حمله به پاسگاه قصد داشتند ۲ نفر از دستگیرشدگان تظاهرات روزهای گذشته را آزاد کنند که در نتیجه مأموران به سوی آنها تیراندازی کردند و یک نفر را مجروح ساختند و یک نفر را به شهادت رساندند.
– بنابر گزارش بولتن خبرگزاری پارس، شماری از مردم سوسنگرد به مناسبت شهادت ۴ نفر از تظاهرکنندگان این شهر مراسم بزرگداشتی برگزار کردند و در پایان دست به تظاهرات زدند. تظاهرکنندگان با حمله مسلحانه پلیس روبه‌رو و در نتیجه ۲ نفر به شهادت رسیدند.
– بنابر گزارش خبرگزاری پارس، ساختمان ساواک یزد مورد حمله مردم قرار گرفت و به آتش کشیده شد و در پی درگیری مردم با مأموران ۸ نفر مجروح شدند و یک نفر به شهادت رسید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

ut suscipit mattis ut tempus mattis tristique libero commodo eget eleifend