حضور سرور گرامی آیت‌الله جنتی 

دبیر معظم شورای نگهبان دامت افاضاته

تسلیم و تحیت وافر به عرض رسانیده بدعوات خالصانه یادآورم.

چنانکه خود مستحضرید در جامعه ایران و در میان عامه مردم، عملکرد ناروای یک معمم، متأسفانه به پای همه روحانیان و عالمان دینی گذاشته می‌شود و روحانیت را زیر سؤال می‌برد. به فرموده حضرت امام (سلام الله علیه) … اگر بقالی خلاف کند می گویند فلان بقال خلافکار است، اگر یک عطار عمل زشتی مرتکب شود گفته می شود فلان عطار زشت کار است لیکن اگر آخوندی عمل ناشایستی انجام دهد، نمی‌گویند فلان آخوند منحرف است، می‌گویند «آخوندها بدند»! (مبارزه با نفس یا جهاد اکبر – ص۳۰ – ۳۱)

اکنون می بینیم آنچه در این چهار سال بر ایران گذشت و اعمال نا شایست و شرم‌آوری که از رئیس جمهور امروز ایران، سرزد فاجعه دردناک و جبران ناپذیری برای کشور و ملت به‌همراه داشت ضربه‌های سنگین و سهمگینی به آرمانهای انقلاب اسلامی و راه و خط امام وارد کرد عزت و عظمت و شخصیت ملت عزیز ایران آسیب سنگینی دید. دردناک‌تر و فاجعه‌بارتر اینکه آقای رئیس جمهور که متأسفانه در سلک روحانیت قرار دارد با خلافکاری‌ها و نارواگویی‌های خود مصیبت‌ها و زیانهای جبران ناپذیری برای روحانیت به بار آورد روحانیان را زیر سئوال برد و لکه سیاهی شد بر چهره مقدس و مهذب مسئولان روحانی و رجال معنوی که هرگز زدوده نخواهد شد. یکی از بزرگترین زشت‌کاری‌ها و خلافکاری‌های او دروغگویی و دروغ پردازی است مانند آب خوردن دروغ می‌گوید. به قول یکی از شهروندان در فضای مجازی این پدیده نادری است که یک آخوند رو در روی مردم وا می‌ایستد و تو چشم آدم زل می زند و دروغ می‌گوید. مردم می‌پرسند آیا ممکن است انسانی نزدیک هفتاد سال با راستی و درستی و صداقت زندگی و رفتار کرده باشد لیکن در مدت چهار سال این‌گونه ناگهان در گنداب فساد روحی ، سیاسی، فریب‌کاری، دورویی و نادرستی سقوط کند؟! یا در واقع از آغاز با نادرستی و دورویی خو داشته و آلودگی روحی و اخلاقی با شیر اندرون شده با جان بدر شود. دروغ پردازی های آقای رئیس جمهور بیشتر از آن است که بتوان آن را در یک نامه محدود برشمرد و به نمایش گذاشت اما اشاره به برخی از آن بایسته است.

آقای رئیس جمهور در پی مذاکره با جهانخواران غربی در مقطعی رسماً اعلام کرد که همزمان با اجرای برجام تحریم سوئیفت برداشته شد و هزاران ال سی در همان ساعات آغازین اجرای برجام باز شده است و این ادعا در روزی بود که اصولاً بانک‌ها در اروپا تعطیل بود و بانکی باز نبود تا معلوم شود که ال‌سی باز شده یا نه. به‌دنبال این دروغ آشکار آقای رئیس جمهور دیدیم که برخی از مسئولان دولتی یکی پس از دیگری این دروغ را تکذیب کردند: مشاور معاون اجرای رئیس جمهور، نیز مدیر عامل صندوق ضمانت صادرات، نیز رئیس کمیسیون تلفیق بودجه ۹۵ و … هر کدامی به نوعی اعلام کردند که با وجود اجرایی شدن برجام هیچ سوئیفتی باز نشده و باز شدن هزاران ال سی واقعیت ندارد. آقای رئیس جمهور در تاریخ ۲۷ دیماه/ ۹۴ ادعا کرد که: « با اعلام رسمی اجرای برجام از پرونده هسته ای ایران قطعنامه ظالمانه علیه ملت ایران لغو گردید، طومار تحریم درهم پیچیده شد، حقوق هسته ای ایران تثبیت گردید و اقتصاد ایران در مدار اقتصادی و جهانی قرار گرفت اکنون که زنجیرهای تحریم از پای اقتصاد ایران گسسته شده و عزت و استقلال کشور نمایان گشته است، اکنون زمان ساختن و بالیدن است »!! او در مجال دیگر چنین ادعا کرد: « …. ما تحریمهای را برداشتیم و بعضی ها ناراحتند! صد تحریم برداشته شده و سه تحریم مانده آن را نمی بینند و این سه را می بینند….»! مردم از او خواستند که چند نمونه از آن صد تحریمی را که برداشته شده است نام ببرد که پاسخی دریافت نکردند.

این ادعای آقای رئیس جمهور که تحریم ها برداشته شد تا آن پایه بی مایه، دور از واقعیت و رسوا بود که اعضای کابینه و مدیران دولت او نیز یکی پس از دیگری به تکذیب آن پرداختند: آقای دکتر ظریف در تاریخ ۵/۴/۹۵ اعلام کرد: … آمریکا روی کاغذ تحریم ها را برداشته است. آقای سیف، رئیس کل بانک مرکزی در مصاحبه با شبکه تلویزیون بلومبرگ اظهار کرد: دستاورد برجام برای ایران تقریباً هیچ بوده است/ آقای عراقچی نیز رسماً اعلام کرد: … طرف مقابل به تعهدات خود بر روی کاغذ عمل کرده است اما در صحنه عمل این تحریم برداشته نشده است.

رسواتر از رسوا دروغ ننگ باری است که اخیراً آقای رئیس جمهور به ملت ایران گفته است. چنانکه مستحضرید نامبرده در کارنامه ای که پیش از رئیس جمهور شدن به نمایش گذاشت زیر عنوان وعده های اقتصادی در بند ۴۹ آورد: « … در برنامه من علاوه بر برنامه های میان مدت برای حل مشکلات اقتصادی، اجتماعی و… برنامه کوتاه مدت یک ماهه و صد روزه وجود دارد. در یک زمانی کوتاه تحول اقتصادی در کشور به وجود آوریم و در آن تحول اقتصادی با ایجاد یک دوره تنفس به کارخانه ها و مراکز تولیدی که مشکل دارند این معضلات را حل کنیم (تسنیم ۳۰ مرداد / ۹۲) او عین همین وعده را در مصاحبه تلویزیونی خود نیز بازگو کرد که اکنون صدا و فیلم آن موجود است لیکن در نشست خبری با رسانه‌ها که روز ۲۱/۱/۱۳۹۶ از تلویزیون پخش شد یک باره اعلام کرد که «… آن جمله‌ای که بنده گفتم این است که بنده اگر موفق شوم در انتخابات، صد روز اول کارهایی را که در این صد روز انجام دادم اعلام می‌کنم. عین صحبت‌های بنده را بیاورید و ببینید،  بنده دقیقاً میدانم چه گفته‌ام …»

از خیانتهای نابخشودنی این دولت قراردادهای ننگین و پشت‌پرده با برخی از سازمان‌های مرموز و رخنه‌گر برون‌مرزی و وابسته به جهانخوران غربی است که برخی از آن قراردادها مانند « سند آموزش ۲۰۳۰» که یک پروژه نفوذ است برملا شده است. برخی از قراردادهای نفتی با نفتخواران بین‌المللی به امضاء رسیده که یادآور قراردادهای ننگ‌بار دوران ستمشاهی است. گفته می‌شود برخی از قراردادهای محرمانه دیگری نیز بسته شده است که هنوز مقامات بلند پایه نظام از آن بی‌خبرند.

وعده‌های دروغ

آقای رئیس جمهور افزون بر دروغ پردازی‌ها و سیاست بازی‌ها به هیچ یک از وعده‌های انتخاباتی خود که به مردم داده بود تقریباً باید گفت عمل نکرد از پیامبر اکرم (صلی الله علیه و آله) روایت است که : هرکسی ایمان به خدا و روز جزا دارد باید به وعده هایی که می دهد عمل کند (اصول کافی ۲۹۰ – ص ۲۷۰ – حدیث ۲)

از وعده‌های او پیش از اینکه رئیس جمهور شود این بود که : « … در دولت تدبیر و امید! اقتصاد ایران و اخلاق در این سرزمین احیا خواهد شد چون باید دروغ و و دورویی از این سرزمین رخت بر بندد…» !! لیکن در عمل دیدیم اقتصاد ایران را به کلی فلج کرد. او که در تبلیغات انتخاباتی اعلام می‌کرد شعار من «نجات اقتصاد ایران» است اکنون با کمال گستاخی اعلام می‌کند که تا یکصد سال دیگر مشکلات اقتصادی قابل حل نخواهد بود. اخلاق را نیز در کشور به کلی به سقوط کشانید، دروغ و دورویی و بداخلاقی را نهادینه کرد. امروز می‌بینیم دست پرورده‌های او در دولت با کمال بی‌شرمی به خبرنگار اهانت می‌کنند و یک شهروند را «بی شعور» می‌خوانند. او خود نیز در اهانت به مردم و  بد اخلاقی به راستی نمونه است و رفتار و گفتار او یادآور دوران خان خانی و عصر قاجار است ، نه با اصول اسلامی همخوانی دارد و نه با موازین انسانی می‌سازد با پوزش از محضر عالی برخی از اهانتها و بددهنی های او نسبت به مردم را در پی می‌آورم.

عقب مانده، بی‌سواد، بی‌شناسنامه، مزدور، یک مشت لات، هوچی باز، کاسب تحریم، کودک صفت، حسود، بزدل، ترسو، جیب‌بر، بی‌قانون، مستضعف فکری سوءاستفاده‌گر، تازه به دوران رسیده، عصر حجری، منفی باف، یأس آفرین، ناشکر، انقلابی‌های نفهم، خرابکار، متوهم، برید به جهنم و … و….

بی حرمتی نسبت به ساحت امام و رهبری

نادرستی و خلافکاری دیگر این مصیبت الاسلام اهانت به امام است که در مرقد آن عزیز عزیزان با کمال بی‌تقوایی اعلام کرد که ما نباید مانند متحجرین خود را به کلمات بی‌روح امام محدود کنیم (چیزی به این مضمون). و بدینگونه تلاش کرد که آثار امام را زیر سئوال ببرد و روی رهنمودها و آثار سازنده امام قلم قرمز بکشد از آن سو بی‌توجهی به رهنمودها و راهنمایی مقام معظم رهبری از برنامه‌ها ونقشه‌های نامبرده در دوران ریاست جمهوری او به‌شمار می‌آید و در این رفتار و کردار ناشایست به نظر می‌رسد که با جناب احمدی‌نژاد نقشه مشترکی را دنبال می‌کنند و تضعیف رهبری و اصل ولایت فقیه را در سر می‌پرورانند. نظر مقام معظم رهبری این است که فتنه‌گران روسیاه رویداد ۸۸ تا از خیانت خود اظهار ندامت نکرده و از آن فاجعه تبری نجویند به کار کلیدی گماشته نشوند لیکن جناب رئیس جمهور این عناصر مرموز خطرناک را به کار گرفت و در پست‌های مختلف و کلیدی گماشت که نشان دهنده نوعی همدستی با آنان شمرده می‌شود. مقام معظم رهبری اعلام کردند که فکت‌شیت را منتشر کنید، مردم ما نامحرم نیستند و باید در جریان مذاکره باشند او نه تنها فکت‌شیت را منتشر نکرد بلکه با کمال بی‌پروایی به دروغ اعلام کرد که ما فکت‌شیت را دیر زمانیست منتشر کرده‌ایم که این ادعا نیز از سوی مدیران و مسئولان دولتی او تکذیب شد. مقام معظم رهبری در مذاکرات هسته‌ای خطوط قرمزی را لحاظ کردند لیکن او و همدستانش در مذاکره برخی از آن خطوط را زیرپا گذاشتند. مقام معظم رهبری اعلام کردند مدیران متخلف چه آنهایی که حقوق نجومی گرفته‌اند، چه آنانی که دستور این حقوق را صادر و امضاء کرده‌اند و چه آنهایی که در این مورد مصوبه‌ای ارائه داده‌اند باید علاوه بر بازگرداندن حقوق نامشروع به خزانه کشور مجازات شوند تا اعتماد افکار عمومی برگردد لیکن برخی از این دولتمردان چون در این حرام‌خواری و دست درازی به بیت المال ذی‌نفع بودند، بی‌سر و صدا از کنار آن گذشتند و عملاً اجازه ندادند که دستگاه قضایی در این مورد رسیدگی و احقاق حق کند. مقام معظم رهبری درباره « سند ملی آموزش یونسکو و وابستگی به سیاست‌های آن » اعلام کردند: «… بنده این توسعه غربی را به هیج وجه قبول ندارم. پایه‌هایش غلط است، مبانی‌اش غلط است، بسیاری از فروعاتش غلط است» لیکن دولت غرب‌گرا و لیبرالیست امروز، بر خلاف تأکیدات و هشدارهای رهبری به این سند ننگین تعهد داد و ننگ دیگری به‌بار آورد. باید دانست بسیاری از این دست نافرمانی او در برابر مقام معظم رهبری صورت گرفت که هنوز بازگو و برملا نشده است.

اکنون خطر بزرگی که روحانیت، نظام و ارگانهای انقلابی و مسئولان متعهد و دلسوز اسلام و انقلاب اسلامی را تهدید می‌کند این است که از کنار خلافکاری‌های بی‌شمار آقای رئیس جمهور بی‌تفاوت بگذرند و از آن بدتر خدای نخواسته شورای نگهبان صلاحیت او را برای ریاست جمهوری (دور دوم) تأیید کند که در واقع امضاء و تأیید همه اعمال و کردار شرم‌آور اوست. و در آن صورت نه تنها شورای محترم نگهبان بلکه روحانیان متعهد و انقلابی و علما و فضلای اسلام و پیشوایان روحانی زیر سئوال خواهند رفت. و اعمال و کردار غیر انسانی و ضد اسلامی او به پای همه روحانیان نوشته خواهد شد.

آقای رئیس جمهور فعلی افزون بر خلافکاری‌های بی‌شمار که در بالا به آن اشاره شد دیدگاه لیبرالیستی و فرنگی مآبانه‌ای دارد که نباید و نشاید از آن گذشت در کتاب ایران و جهانی شدن که به قلم آقای سریع‌القلم و با مقدمه او تدوین شده است رسماً نوشته‌اند که برای جهانی شدن باید از اسلام کامل و جامع چشم بپوشیم و اسلام را در حد و مرزی که با فرهنگ غرب مغایرت نداشته باشد در ایران پیاده کنیم!  (چیزی به این مضمون) و استقلال را نیز با دستاویز اینکه امروز دنیا مانند یک دهکده است، پوچ شمرده‌اند.

موضوع دیگر بنابر آنچه در برخی از فضاهای مجازی آمده است این است که جناب رئیس جمهور امروز ایران در زمان حیات حضرت امام با یکی از مقامات صهیونستی در اروپا دیدار و گفتگو داشته و به آنان برای به تسلیم کشاندن امام پیشنهادهایی داده است که بایسته است در مورد آن کتاب و این گزارش از جناب رئیس جمهور تدبیر! و امید!! توضیح خواسته شود. که اگر صحت داشته باشد مایه نگرانی و شرمساری است و هشدار امام را تداعی می‌کند که فرمود « نگذارید انقلاب به دست نا اهلان و نامحرمان بیفتد … چه بسا انقلاب را یک شبه بفروشند و حاصل همه زحمات ملت ایران را بر باد دهند…»

از تصدیع اوقات شریف پوزش می‌خواهم و طول عمر و عزت و موفقیت سرکار عالی را مسئلت دارم و ملتمس دعای خیر هستم.

 والسلام علیکم و رحمه الله و برکاته

سید حمید روحانی –  ۱۳۹۶/۰۱/۲۸

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

fringilla eleifend porta. Donec odio adipiscing ut amet, mattis tempus ut commodo