قدرت‌طلبان در صف نخست مخالفان امام قرار داشتند ـ روایت فارس نیوز از سخنرانی دکتر سید حمید روحانی در یاسوج به مناسبت سالگرد ارتحال حضرت امام (ره) ـ ۱۴ خرداد ۱۳۹۱

 

خبرگزاری فارس: تاریخ‌پژوه انقلاب گفت: منفعت‌طلبان و قدرت‌طلبان در صف نخست مخالفان امام قرار داشتند.

به گزارش خبرگزاری فارس از یاسوج حجت‌الاسلام والمسلمین سیدحمید روحانی پیش از ظهر امروز در مراسم بیست و سومین سالگرد رحلت ملکوتی امام در جمع عزاداران و دوستداران آن امام اظهار کرد: مخالفان امام با مخالفان حضرت امیرالمومنین مطابقت داشتند چرا که نخستین مخالفان آن حضرت را منفعت‌طلبان تشکیل می‌دادند.

وی تصریح کرد: منفعت‌طلبان و قدرت‌طلبان در صف نخست مخالفان امام قرار داشتند که معتقد به تز حکومت بدون روحانیت بودند که در رأس آنها افرادی همچون بنی‌صدر بودند.

رئیس بنیاد تاریخ‌پژوهی و دانشنامه انقلاب اسلامی از دسته دوم به عنوان کسانی نام برد که حاضر بودند امام را بپذیرند به شرط آنکه در حکومت سهیم* باشند.

این استاد حوزه و دانشگاه دسته سوم را کسانی معرفی کرد که اسلام و انقلاب را قبول نداشتند. وی در این زمینه تصریح کرد: وظیفه امروز ما این است که بیش از هر چیز در خط و راه امام حرکت کنیم که از مهمترین ویژگی‌های این مسیر حفظ بصیرت و آگاهی است.

روحانی از برخی واژگان وارداتی در فضای سیاسی کشور انتقاد کرد و گفت: پس از انقلاب فرانسه رایج شد که اصولگرا به معنی پایبندی به اندیشه قرون وسطایی و اصلاح‌طلبی به معنای دین‌گریزی صرف بود. وی گفت: چه بسا کسانی که اصلاح‌طلب هستند و به دین و ولایت اعتقاد عملی دارند و چه بسا اصولگرایانی که تنها دم از این امور می‌زنند و برعکس اصولگرایانی هستند که بیش از اصلاح‌طلبان به اصلاحات واقعی در جامعه اعتقاد دارند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

neque. dolor Praesent in amet, non commodo Donec dapibus