روزشمار انقلاب اسلامی
شنبه ـ ۲ دی ماه ۱۳۵۷
– در ساعت ۷ آقای پل گریم، کارشناس امریکایی صنعت نفت و رئیس کل عملیات و عضو هیئت‌ مدیره شرکت خاص خدمات نفت و آقای ملک بروجردی رئیس بهره‌برداری‌های شرق اهواز در دو نقطه اهواز مورد اصابت گلوله قرار گرفتند و کشته شدند. (بنا به مشهور ترور پل‌گریم توسط گروه موحدین و بروجردی به دست گروه منصورون صورت گرفت. پل گریم به عنوان عامل سازمان سیا و طراح سرکوب اعتصاب‌ها و اخراج کارکنان مبارز صنعت نفت شناخته شده بود و احتمالاً این ترور توسط گروه موحدین صورت گرفته است؛ گروه موحدین چندین بار از پل‌گریم خواسته بود از کشور خارج شود اما او اعتنایی به این خواسته‌ها نکرده بود. گروه منصورون نیز بروجردی را از عوامل اصلی شکستن اعتصاب صنعت نفت می‌دانست.)
– امام در پیامی به مناسبت میلاد مسیح، خطاب به مسیحیان جهان از آنان خواستند تا ملت ایران را که گرفتار سلطان ستمکاران‌اند دعا نموده و فرج آنان را از خداوند بخواهند. ایشان همچنین از روحانیت مسیح خواستند تا سران بعضی از کشورهای قدرتمند را نصیحت کنند و پشتیبانی آنان را از کسی که پشت به تعالیم آسمانی نموده تقبیح نمایند.
– بنابر گزارش روزنامه فایننشال تایمز، غلامحسین یوسفی که طی چند روز آینده قرار بود نخست‌وزیر ایران شود، نه تنها از طرف «جبهه ملی» مورد مخالفت قرار گرفت بلکه امام نیز از ایشان خواستند تا در این مورد صبر پیشه کند. این روزنامه اضافه کرد که در هر حال در صورتی که چنین کابینه‌ای روی کار آید، نشانه یک اقدام انقلابی از طرف شاه جهت فرونشاندن اوضاع آشفته ایران به شمار می‌رود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Curabitur dolor. eget felis venenatis, luctus