روزشمار انقلاب اسلامی
سه شنبه ۳بهمن ماه ۱۳۵۷
ـ در ساعت ۴:۱۰، زندانیان رضاییه (ارومیه) با ایجاد آتش‌سوزی در زندان دست به شورش زدند که در نتیجه تیراندازی مأموران ۴ نفر کشته و ۶ نفر مجروح شدند. زندانیان پس از گروگان گرفتن ۲ نفر از مأموران و مذاکره با دادستان استان، دادستان ارتش، ۳ نفر از روحانیان و خبرنگاران کیهان و اطلاعات، گروگان‌ها را آزاد کردند و به سلول‌های خود بازگشتند.
ـ در ساعت ۴:۱۰، زندانیان شهربانی اهواز با نزاع ساختگی و ایجاد آتش‌سوزی قصد داشتند از زندان فرار کنند که بر اثر تیراندازی مأموران ۲ نفر کشته و ۶ نفر زخمی شدند. خبرگزاری پارس شمار مجروحان را ۷ نفر گزارش داد. زندانیان سپس با گروگان گرفتن ۲ نفر از مأموران اعلام کردند تصمیم دارند با دادستان استان، ۲ نفر روحانی، خبرنگاران کیهان و اطلاعات و فرماندار نظامی صحبت کنند و در نهایت پس از مذاکره با این افراد و اعلام خواسته‌های خود، مأموران را آزاد کردند.
– در پی چاپ اخباری از ورود امام خمینی به ایران در روزنامه‌ها، جامعه مدرسین حوزه علمیه قم با صدور اعلامیه‌ای خطاب به مردم شهرهای مختلف، از آنان خواست که به صورت کاروان به تهران حرکت کنند؛ همچنین در این اعلامیه از مردم خواسته شد تا نیازهای ضروری خود را همراه داشته باشند و برای گرفتن هر آگاهی دیگر، با ستاد تدارکات استقبال در تهران تماس بگیرند.
– بنابر گزارش فرمانداری نظامی اصفهان، در ساعت ۱۷، ۵۰ نفر از همافران نیروی هوایی با سردادن شعار، همبستگی خود را با نهضت اسلامی اعلام کردند. این عده پس از آن که به محاصره نیروهای نظامی درآمدند، توانستند با کمک مردم فرار کنند. نیروهای نظامی یک نفر از همافران را دستگیر کردند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

felis consectetur nec sit id, pulvinar