روزشمار انقلاب اسلامی
دوشنبه ۲بهمن ماه ۱۳۵۷
– فرمانداری نظامی و پلیس تهران تظاهرات صبح امروز این شهر را چنین گزارش دادند: ۴۰۰ نفر از محل دانشگاه تهران به سمت چهارراه پهلوی (چهارراه ولی‌عصر(عج))، ساعت ۱۱ حدود ۲ هزار نفر از میدان ولیعهد (میدان ولی‌عصر(عج)) به سمت خیابان پهلوی (خیابان ولی‌عصر(عج))، ساعت ۱۱:۳۰ حدود ۶۰۰ نفر در خیابان‌های شاه (خیابان جمهوری اسلامی)، قزوین و خردمند، ساعت ۱۱:۴۰ حدود ۲ هزار نفر در خیابان پهلوی و ۲۰۰ نفر در خیابان آهنگ حوالی میدان غیاثی، ساعت ۲۱:۱۵ حدود ۵۰۰ نفر از خیابان شاه به سمت حسن‌آباد.
ـ بنابر گزارش مطبوعات از ساعت ۹ الی ۱۳ شماری از مردم رضاییه (ارومیه) با مأموران درگیر شدند. نظامیان به ساختمان دادگستری حمله کردند و گنبد مسجد اعظم را به توپ بستند و با تیراندازی به سوی مردم عده‌ای شهید و مجروح بر جای گذاشتند. روزنامه آیندگان شمار شهدا و مجروحان را ۱۵ نفر گزارش داد. روزنامه اطلاعات شمار شهدا را ۵ نفر اعلام کرد و اسامی چهار نفر آنها را چنین نوشته است: قهرمان‌جو، محمدباقر لاله‌دوست، به‌به‌ سرگیزی و حسین اعطائی. (پس از پیروزی انقلاب در سالگرد این واقعه، شمار شهدا ۸ نفر و مجروحان ۱۸ نفر اعلام شد).
ـ امام در پیامی به طوایف و ایلات بویراحمد که برای آقای سید کرامت‌الله ملک‌حسینی ارسال شد، از عشایر این منطقه خواستند در حفظ نظم و امنیت منطقه خوزستان بکوشند و نگذارند افراد ماجراجو در روند این انقلاب خللی ایجاد کنند. این اطلاعیه در قم نیز توزیع شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

non tristique ipsum Praesent odio quis, mi, ultricies facilisis