روزشمار انقلاب اسلامی
 جمعه ۱۵دی ماه ۱۳۵۷
– صبح امروز در پی تظاهراتی که در کاشان برپا شد، بر اثر تیراندازی مأموران ۵ نفر مجروح شدند و یک نفر به نام اکبر نقاده به شهادت رسید. روزنامه کیهان شمار مجروحان را ۸ نفر گزارش داد.
– ساواک تهران تظاهرات‌ این شهر را چنین گزارش داد: ساعت ۱۰:۳۰ در میدان ۸۶ نارمک، ساعت ۱۲:۳۰ حدود ۱۰۰ نفر در چهارراه اسکندری، ساعت ۲۰ حدود ۳۰۰ نفر در منطقه قیطریه، ساعت ۱۷ در بازار و صحن حضرت عبدالعظیم.
– بنابر گزارش خبرگزاری یونایتدپرس، اطلاعیه‌ای از سوی امام در روزنامه نیویورک‌تایمز به چاپ رسید. ایشان در این اعلامیه از کلیه مسیحیان خواستند تا رهبرانی را که از شاه حمایت می‌کنند محکوم سازند و به ملل مسیحی توصیه کردند در ایام میلاد مسیح و سال نو، برای آزادی مردم گرفتار ایران دست به دعا بردارند.
– امام در سه مصاحبه با نمایندگان رسانه‌های گروهی درباره به قدرت رسیدن بختیار و موضع خویش نسبت به او، رفتن شاه و امکان سازش، به خبرنگار امریکا گفتند: «ما با بودن رژیم سلطنتی هیچ دولتی را به رسمیت نخواهیم شناخت» و به خبرنگار رادیو و تلویزیون آلمان نیز اعلام کردند: «با وجود سلطنت و رژیم سلطنتی راه حلی نخواهد بود» و در پایان در پاسخ به این سؤال که آیا در آینده نقش قابل قبولی برای شاه وجود دارد فرمودند: «هرگز او نقشی ندارد».
– در پی تظاهراتی که در راور- استان کرمان- برپا شد، بر اثر تیراندازی مأموران چند نفر زخمی شدند و یک نفر به شهادت رسید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

elit. id dictum velit, Aenean nec ut id efficitur. odio elit. sit