تصویر روزنامه اطلاعات ۳۱ تیر ۱۳۵۸

تصویر روزنامه اطلاعات 31 تیر ۱۳۵۸

تصویر روزنامه کیهان ۳۱ تیر ۱۳۵۸

تصویر روزنامه کیهان 31 تیر ۱۳۵۸

تصویر روزنامه جمهوری اسلامی ۳۱ تیر ۱۳۵۸

تصویر روزنامه جمهوری اسلامی 31 تیر ۱۳۵۸

حکم امام خمینی به شورای انقلاب اسلامی برای تشکیل اداره امر به معروف و نهی از منکر

امام خمینی طی حکمی شورای انقلاب اسلامی را مأمور تشکیل اداره امر به معروف و نهی از منکر کردند. در این حکم آمده است:

«شورای انقلاب اسلامی به موجب این مرقوم مأموریت دارد که اداره ای به اسم امر به معروف و نهی از منکر در مرکز تأسیس نماید و شعبه های آن در تمام کشور گسترش پیدا کند و این اداره مستقل و در کنار دولت انقلاب اسلامی است و ناظر به اعمال دولت و ادارات دولتی و تمام اقشار ملت است و دولت انقلاب اسلامی مأمور است که اوامر صادره از این اداره را اجرا نماید و این اداره مأمور است که در سراسر کشور از منکرات به هر صورت که باشد جلوگیری نماید و حدود شرعیه را تحت نظر حاکم شرعی یا منصوب از قبل او اجرا نماید. و احدی از اعضای دولت و قوای انتظامی حق مزاحمت با متصدیان این اداره ندارند و در اجرای حکم و حدود الهی احدی مستثنی نیست حتی اگر خدای نخواسته رهبر انقلاب یا رئیس دولت مرتکب چیزی شد که موجب حد شرعی است باید در مورد او اجرا شود.» (صح، تیر ۱۳۵۸)

عدم پذیرش نمایندگی مجلس خبرگان قانون اساسی توسط آیت الله سیدرضا زنجانی

آیت الله سیدرضا زنجانی طی اطلاعیه ای اعلام کرد آمادگی قبول نمایندگی برای مجلس خبرگان قانون اساسی را از تهران یا شهرستان ها ندارد. در این اطلاعیه آمده است:

«پیش از مسافرت به زنجان از طرف افراد و جمعیت ها مکرر پیشنهاد می شد که در انتخابات مجلس خبرگان شرکت کنم و چون به تشخیص خودم و به عذر شرعی امکان تحمل بار مسئولیت و امانت را نداشتم، از قبول آن جداً امتناع نمودم و سزاوار نبود اینجانب را بدون جلب موافقت در رادیو و روزنامه ها جزو نامزدان معرفی نمایند.

این است که اکیداً اعلام می کنم که برای قبول نمایندگی چه از تهران و چه از ولایات آمادگی ندارم و چنانچه آرائی به نام اینجانب داده شود کان لم یکن تلقی خواهد شد. الموسوی الزنجانی» (خا۱/۵، ش ۱۲۴، ص ۷)

اعلام انصراف حجت الاسلام غلامحسین جمی از نامزدی مجلس خبرگان قانون اساسی

در پی نامزد کردن حجت الاسلام غلامحسین جمی از سوی حزب جمهوری اسلامی ایران، نهضت آزادی و مدرسین حوزه علمیه قم برای انتخابات مجلس خبرگان قانون اساسی حجت الاسلام غلامحسین جمی بعد از ظهر امروز اعلام کرد به علت کسالت قادر به شرکت در انتخابات نیست. وی همچنین ضمن اظهار امتنان از حزب جمهوری اسلامی، نهضت آزادی و مدرسین حوزه علمیه قم، آقای محمد رشیدیان یکی از فرهنگیان با سابقه و واجد شرایط را برای نامزدی معرفی کرد. (جم ۲/۵، ص۳)

ملاقات هانی الحسن با حجت الاسلام سیدعلی خامنه ای

هانی الحسن، نماینده انقلاب فلسطین در ایران، امروز با حجت الاسلام خامنه ای عضو شورای انقلاب و مسئول امور سیاسی در وزارت دفاع ملاقات کرد.

هانی الحسن آخرین دگرگونی های اوضاع جنوب لبنان و اثرات بمباران های وحشیانه دشمنان را بر مردم لبنان و فلسطین به اطلاع حجت الاسلام خامنه ای رسانید

همچنین آخرین تحرکات آمریکا را نسبت به مردم فلسطین به اطلاع رسانیده و درباره روابط ایران و کشورهای مجاور بحث و گفتگو شد (جم۲/۵، ص ۸)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

nec leo libero nunc Praesent luctus adipiscing Praesent Phasellus ante.