روزشمار انقلاب اسلامی
 پنجشنبه۲۱دی ماه ۱۳۵۷
– پلیس تهران تظاهرات صورت گرفته در سطح شهر را چنین گزارش داد: ساعت ۱۰:۳۰ در خیابان خواجه نظام‌الملک و شارق، ساعت ۱۱:۳۰ در امامزاده حسن، ساعت ۲۱:۳۰ در اکثر محلات جنوب شهر و روی پشت‌بام‌ها.
– امام در محل اقامت خود در حومه پاریس با خبرنگاران آسیایی، اروپایی و امریکایی مصاحبه کردند و به سؤالات آنان پاسخ گفتند. ایشان در پاسخ به این سؤال که «سیاست دولت جمهوری اسلامی در مورد آزادی زنان، پیکار با بی‌سوادی و سینماها چه خواهد بود» فرمودند جبران خرابی‌های شاه تا مدت‌ها طول خواهد کشید و افزودند ما به زنان و مردان آزادی خواهیم داد، سینماها که در خدمت فساد بودند در جمهوری آینده در خدمت صلاح ملت خواهند بود و با بی‌سوادی به نحو احسن مبارزه خواهد شد. امام همچنین در پاسخ سؤالی در مورد شانس دولت بختیار فرمودند که دولت بختیار غیر قانونی است و شانسی ندارد.
– بنابر گزارش روزنامه کیهان گروه‌هایی از مردم چالوس هنگام خروج از مسجد هدف تیراندازی مأموران قرار گرفتند و ۲ نفر مجروح شدند.
– بعد از ظهر امروز شماری از اهالی بخش لالی- از توابع مسجدسلیمان- تظاهراتی علیه رژیم برپا کردند و در نهایت در پی تیراندازی مأموران ۳ نفر به شهادت رسیدند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

tristique amet, sit risus. Lorem felis mattis efficitur. commodo mi,