در عالم دیپلماسی و روابط بین المللی رسم بر این است که وقتی یکی از مقامات کشوری بر آن است به کشور دیگری سفر کند و یا قراردادی با آن کشور امضا کند در گام نخست از سوی دولت میهمان هفته ها و گاهی ماه‌ها پیش از این سفر تلاش می شود که تلخی‌ها و کدورت‌های گذشته، فیما‌بین زدوده شود و صفحه صاف و شفاف و روشنی از حسن روابط پدید آید. حتی گاهی از برخوردها و عملکردهای گذشته نسبت به کشور میزبان عذرخواهی رسمی به عمل می‌آید، لیکن اکنون می بینیم که ایران در سایه سیاست حکیمانه! و مدبرانه «دولت تدبیر و امید»!! تا آن پایه خوار و ذلیل و بی ارزش شده است که برخی از دولتها، پیش از آمدن به ایران و حتی هنگام قراردادهای پرسود و گاهی استعماری با ایران با کمال گستاخی و بی شرمی کشور و ملت ما را مورد بدترین اهانتها و نسبت های ناروا قرار می دهند و بدون هیچگونه پروایی رهسپار ایران می شوند، در ایران نیز در کنار قراردادها و امتیازها بیکار نمی نشینند و بی پروا با عناصر ضد انقلاب که نقشه براندازی دارند ارتباط برقراری می کنند و در یکی از سفارت خانه های غربی که به راستی لانه جاسوسی به شمار می آید با ضد انقلاب دیدار می کنند و توطئه هایی علیه استقلال و امنیت ایران تدارک می بینند.

در سال گذشته اردوغان پیش از آمدن به ایران در جمع سران کشورهای خلیج فارس حضور یافت و با آنها در موضع گیری‌هایشان علیه ایران هم‌صدا شد و به دنبال آن به ایران سفر کرد بدون اینکه توضیح دهد که روی چه اصول دیپلماسی اعلامیه ضد ایرانی قارونک‌های شکمباره و بدکاره خلیج فارس را امضا کرده است. اکنون نیز سخن از آمدن قریب الوقوع برخی از مقامات خیانت پیشه فرانسه در میان است دولتی که با ارسال خون آلوده به کشور ما بیماری ایدز را برای ملت ما به ارمغان آورد و اینک که وزیر خارجه و رئیس جمهور فرانسه و انگلیس یکی پس از دیگری در سایه سیاست «تعامل با دنیا» بر آنند به ایران سفر کنند و حتما از دولت تدبیر و امید در تسلیم ایران به جهانخواران غربی ستایش فراوان می کنند، ایران را تا آن پایه پست و عقب مانده و بی ارزش می بینند که رئیس جمهور فرانسه رسماً اعلام می کند: من خواستار ایستادگی قاطع و محکم در برابر ایران در خصوص برنامه موشک بالستیک و نفوذ تهران در خاورمیانه هستم.!! وزارت خارجه فرانسه نیز با انتشار بیانیه رسماً اعلام کرد: … پاریس اتهامات مطرح شده از سوی آمریکا درباره اینکه ایران دو قطعنامه شورای امنیت سازمان ملل را نقص کرده کاملاً جدی می گیرد واز تهران می خواهد تا به همه تعهدات بین المللی‌اش پایبند باشد. وزیرخارجه فرانسه گفته است که انتظار یک دیدار و نشست چالش برانگیز را با همتای ایرانی خود در تهران خواهد داشت. واکنش دولت تدبیر و امید که همه گره مشکلات فزون خواهانه غرب را با سر انگشت تدبیر خود به خوبی باز کرده و باز می کند. در روزنامه ایران، ارگان دولت چنین به نمایش گذاشته شده است: ۴۰ شرکت برتر غذایی اروپا در تهران – ایران و فرانسه تفاهمنامه همکاری کشاورزی امضا کردند!! کمیسیون کشاورزی اتحادیه اروپا: فارغ از موضع آمریکا به برجام کاملاً متعهدیم. (ایران ۲۱ آبان ۱۳۹۶) ذلت پذیر دولت در برابر سخنان اهانت آمیز و شدید الحن مقامات فرانسوی تنها همین نیست که در روزنامه دولتی در بالا آمد بلکه وزارت امور خارجه ایران با لحن زبونانه و با شیوه سخن گفتن یک نوکر به ارباب، خطاب به رئیس جمهور فرانسه، ملتمسانه اظهار میدارد:

فرانسه تحت تأثیر القائات و آدرس های غلط برخی کشورهای منطقه علیه ایران قرار نگیرد. سخنگوی وزارت امورخارجه کشورمان با ابراز تأسف از اظهارات ماکرون گفت انتظار ما از فرانسه این است که نسبت به تحولات منطقه [مانند همیشه!!] واقع بین منصف و دوراندیش باشد!!!

در این میان ارتباط تلفنی رئیس جمهور ایران با رئیس جمهور فرانسه پس از آن دهن کجی‌ها و خط و نشان کشیدن های قلدرمآبانه علیه ایران، بار دیگر زبونی، ذلت پذیری و وادادگی این دولت را به نمایش گذاشت و نشان داد که سردمداران برجام بی فرجام در راه سازش و تسلیم در برابر جهانخواران و دشمنان ملت ایران، به هیچ حد و مرزی پایبند نیستند و در راه کنار آمدن با دشمنان فزون خواه تا مرز روسیاهی، تباهی و اسارت ملت ایران آمادگی دارند.

یکی از دستاوردهای انقلاب اسلامی عزتمندی و سربلندی بود که به ملت ایران ارزانی داشته شد رژیم های ضد ملی قاجار و پهلوی تا آنجا که توانستند با وادادگی، خودباختگی و ذلت پذیری در برابر جهانخواران، ملت ایران را به بی هویتی، سرافکندگی و خواری کشاندند، لیکن امام با نهضت و مبارزه درازمدت و با تحمل رنجها و زجرها و تن دادن به زندان و تبعید توانست عزت، شرافت و کرامت انسانی را به ملت ایران بازگرداند و مردم ایران را در دنیا سربلند وعزتمند سازد لیکن امروز کسانی که همان خوی ننگین شاهان خودفروخته را دارند با عنوان «تعامل با دنیا» (بخوانید تعامل با آمریکا) برآنند که عزت و شرافت ملت ایران را سودا کنند. باید به هواداران باندی و فریب خورده این دولت گفت

باش تا شام ذلتت بدمد که این هنوز از نتایج برجام بی ثمر است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

sit elementum ipsum Curabitur luctus lectus felis et, pulvinar suscipit at